Veckoslut

Skönt att veckan är över! Helgen kunde ju ha fått stanna längre men det är så härligt att ha gjort bort denna arbetsvecka. Det var en sån vecka jag gruvat mig för länge med möten, samtal, tidiga lämningar, sena hämtningar, barnvakt, osv.. Men nu är den gjord och fort gick det också. Bromsa tiden någon? Det är inte många veckor kvar till semestern nu, men det är ju den här tiden som är bäst, i väntan på sommaren :) 

Idag har det varit värsta sommarvärmen men tyvärr också stormvindar.. Jag trotsade vädret och rensade i rabatten vilket slutade med att jag hade jord precis överallt, i näsan, i öronen, i håret... Sen blåste vår studsmatta över till grannen som hjälpte oss att bära tillbaka den och fästa fast den i marken. Herregud vilka vindar! Efter middagen hade det lugnat ner sig lite så då passade vi på att premiärbada i vår badtunna. Det regnade lite på oss men det gjorde ingenting. Riktigt skönt var det. Sen festade vi loss på chokladbollarna som vi bakade tidigare idag :)

Och nu är det dags att krypa ner under täcket och sova gott! Bjuder på några bilder som jag tagit sen sist. 

Picknick vid nordanå!

Nellie har affär i skafferiet.
-Kom å höööp! :)

Vi undersöker vattnet och stenarna.


Hur kan man motstå att plocka sånna härligt stora gula blommor? Klart man måste stanna :)

Hoppas ni har det bra! Godnatt!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Forestmama

En mamma i skogen eller en mamma Skog?

RSS 2.0